Servicedeskmedewerker

Waar wij in geloven bij VCS!

Vaart in ICT oplossingen. Betrokkenheid en kwaliteit doorgevoerd in onze bedrijfsvoering. Automatisering waarbij persoonlijk contact, zowel naar onze klanten als ons personeel, centraal staat. VCS voelt als thuiskomen.               

Begeleiding, training, zelfstandigheid en flexibiliteit zijn voor ons belangrijke waarden! VCS is een bedrijf van 15 man waarbij je vaste verantwoordelijkheden hebt, maar ook geregeld met werkzaamheden daaromheen in aanraking komt. Oftewel, erg divers. Wij willen jou verder helpen in je ontwikkeling, maar tegelijkertijd ook van jou leren.

Welke rol speel jij hierin?

Met enkele jaren werkervaring ben je bekend met het werk als servicedeskmedewerker en vervul je met jouw kennis en kunde een belangrijke rol binnen VCS. Je bedient allerlei soorten klanten vanaf de servicedesk en komt zodoende met diverse vraagstukken en problemen in aanraking. Samen met je collega’s kom je altijd tot een oplossing.

Wat zijn je verantwoordelijkheden?

Je belangrijkste verantwoordelijkheid is een sociale, klantgerichte en proactieve houding. Het persoonlijke contact zorgt niet alleen voor een prettige sfeer op kantoor, het is ook de reden waarom klanten graag met ons samenwerken. Dagelijks rekenen deze klanten op onze hulp wanneer zij bijvoorbeeld te maken hebben met; uitgevallen servers, inlogproblemen, netwerkproblemen en storingen in systemen.

Bij het behandelen van deze storingen is het belangrijk om binnengekomen mailtjes en belletjes te prioriteren. Je kijkt welke problemen het meest urgent zijn en zorgt dat klanten op de hoogte blijven van de status van hun probleem. Je registreert dit in TOPDesk en werkt het CMDB bij. Naast technische kennis is ook het sociale aspect belangrijk in deze functie. Je hebt tenslotte veel (telefonisch) contact.

Buiten je dagelijkse werkzaamheden om, lunchen we gezamenlijk en gaat het naast werk ook geregeld over voetbal. De informele sfeer en diversiteit in klanten maken de dagen erg afwisselend.

Overige zaken waar je ook mee te maken kan krijgen?

  • Meedenken met de technische service afdeling, pakketten aannemen, oplossingen aandragen bij productmankementen zoals laptops, iPhones, beeldschermen, etc.;
  • Halen van certificaten van onze leveranciers, zoals: Microsoft, HP, ESET, etc.;
  • Samenwerken met de salesafdeling om de klant optimaal te bedienen;
  • Volgen van trends en ontwikkelingen binnen de ICT en IT;
  • Af en toe eens een kop koffie halen voor je collega’s;
  • Telefonisch en on-site support verlenen aan gebruikers voor alle ICT gerelateerde incidenten;
  • Bijdrage leveren bij diverse projecten zoals het meedenken over processen op een ServiceDesk.

Waar zijn we naar op zoek?

Je gaat samenwerken met een ervaren collega en krijgt gaandeweg je eigen klanten omdat je daar een relatie mee hebt opgebouwd. Je kunt van hem leren, maar zoals gezegd leren we ook graag van jou.

Om dat mogelijk te maken is een gedegen basis vereist, waarbij we op zoek zijn naar:

  • MBO+ Of HBO werk en denkniveau met enkele jaren relevante werkervaring;
  • Bereid om je verder te ontwikkelen met de juiste door ons betaalde trainingen;
  • Kennis van systeembeheer en kennis van TOPdesk is een pré; 
  • Een creatieve en oplossingsgerichte geest en gek van computertechnieken;
  • Sociaal en communicatief vaardig;
  • 40 uur per week beschikbaar.

Gaan we er voor?

Benieuwd naar wat wij je te bieden hebben? Neem dan zo snel mogelijk contact op via Jeroen.Vermeulen@vcs.nl of 085-4872835.