Waar wij in geloven bij VCS!
Vaart in ICT oplossingen. Betrokkenheid en kwaliteit doorgevoerd in onze bedrijfsvoering. Automatisering waarbij persoonlijk contact, zowel naar onze klanten als ons personeel, centraal staat. VCS voelt als thuiskomen. Begeleiding, training, zelfstandigheid en flexibiliteit zijn voor ons belangrijke waarden! Kan jij je hierin vinden? Lees snel verder!

Welke rol speel jij hierin?
Natuurlijk, je bent nog junior, maar wel een belangrijke binnen de organisatie. Jouw rol? Jij bent die leergierige, enthousiaste ICT-engineer in wording die onze klanten gaat bedienen vanaf de servicedesk. Nog niet het schaap met de vijf poten, dat maken wij van je. VCS is een bedrijf van 15 man waarbij er niet vastomlijnde verantwoordelijkheden zijn. Oftewel, lekker divers. Wij willen je laten groeien door op verschillende niveaus bedrijfservaring op te doen.

Okay, klinkt goed!? Maar wat ga jij dan doen?
We omschrijven hoe je dag eruit kan komen te zien:

’s Morgens om 08.30 kom je binnen. Om de dag goed te beginnen eerst een lekkere espresso uit ons hypermodern Espressoapparaat. Vervolgens een ‘goedemorgen’ naar Niels, met wie je voornamelijk samen werkt. Zodra de cafeïne intreedt verwerk je de binnengekomen mailtjes van klanten en prioriteer je wat de ‘schade’ is. Uitgevallen servers, inlogproblemen, storingen in systemen, VoIp problemen, netwerkproblemen; alles is mogelijk. Jij gaat de klant hierbij helpen, samen met Niels.

Na de gezamenlijke lunch met het bedrijf prioriteer je wederom. Je registreert in TOPDesk en werkt het CMDB bij. Er zijn ook klanten die in de ochtend hebben gebeld. Er wordt een beroep gedaan op je flexibiliteit en daadkracht. De problemen zijn dusdanig dat je besluit een beheerder naar de klant te sturen.

Aan het einde van de dag overleg je met Niels hoe de dag is verlopen en wat de prioriteiten zijn voor de volgende dag! Geen dag is hetzelfde.

Diversiteit? Jazeker! De ‘tussendoortjes’ die dagelijks kunnen voorkomen?

  • Meedenken met de technische service afdeling, pakketten aannemen, oplossingen aandragen bij productmankementen zoals laptops, iphones, beeldschermen, etc
  • Halen van certificaten van onze leveranciers, zoals: microsoft, HP, etc
  • Samenwerken met de salesafdeling om de klant optimaal te bedienen
  • Volgen van trends en ontwikkelingen binnen de ICT en IT
  • Af en toe eens een kop koffie halen voor je collega’s en tafelvoetbal spelen
  • Telefonisch en onsite support verlenen aan gebruikers voor alle ICT gerelateerde incidenten
  • Bijdrage leveren bij diverse projecten zoals het meedenken over processen op een ServiceDesk
  • Opstellen van een handleiding

Het belangrijkste is dat je klantgericht bent en pro-actief voor oplossingen kan zorgen voor onze klanten. Je bent onderdeel van de servicedesk en het projectbureau. Dit doe je door zowel proactief beheerstaken uit te voeren als reactief stroringen op te lossen.

Hoe we je opleiden en waar we een klein beetje op letten?
Je gaat samenwerken met een senior en krijgt gaandeweg je eigen klanten omdat je daar een relatie mee hebt opgebouwd. Daarnaast, als je het leuk vindt en de kennis hebt, bestaat de mogelijkheid om te groeien naar datacenter beheerder. Bijvoorbeeld: het op locatie beheren van systemen, patchen van servers en het draaiende houden van de remote servers.

Om te kunnen accelereren in de functie is een beetje kennis wel vereist! Wij denken dan aan:

  • MBO+ Of HBO werk en denkniveau en bereid om uiteindelijk door te groeien met de juiste door ons betaalde trainingen 
  • Kennis van systeembeheer en kennis van TOPdesk is een pré
  • Net klaar met studeren of misschien op zoek naar een duaal oplossing? Geen probleem!
  • Een creatieve en oplossingsgerichte geest en gek van computertechnieken
  • 40 uur per week beschikbaar

Gaan we er voor?
Benieuwd naar wat wij je te bieden hebben? Neem dan zo snel mogelijk contact op voor al je vragen met Arthur Wensveen. Arthur.wensveen@vcs.nl, 085-4872835