Integratie van vaste en mobiele telefonie

Laatst bijgewerkt: 7 December 2017 om 16:13 uur

 
 


1. Wat is het precies en wat zijn de voordelen voor uw organisatie?

Bereikbaarheid van medewerkers is van groot belang voor uw organisatie. Prospects en klanten verwachten tegenwoordig dat ze organisaties altijd en via elk kanaal kunnen bereiken. Voor de IT-afdeling wordt het echter steeds ingewikkelder om de bereikbaarheid goed te regelen:medewerkers werken vaak niet alleen op kantoor, maar ook thuis en onderweg en gebruiken daarbij zowel de vaste als hun mobiele telefoon. Goed beleid is noodzakelijk,
want als de bereikbaarheid niet op orde is, zijn ergernis en ontevredenheid het gevolg. En dat komt de relatie met klanten natuurlijk niet ten goede.
Een oplossing voor bovenstaande uitdaging is integratie van vaste en mobiele telefonie. Eén van de voordelen daarvan is dat als medewerkers op pad zijn, ze net zo goed bereikbaar zijn als op kantoor.

2. De voordelen van vast-mobiel integratie voor uw organisatie

Vast-mobiel integratie biedt niet alleen voor de gebruikers voordelen, maar ook voor uw organisatie zelf.
1. Vergroten van bereikbaarheid
Het implementeren van één nummer en één voicemail zorgt ervoor dat medewerkers eenvoudig hun eigen bereikbaarheid kunnen managen. Het maakt niet meer uit op welk nummer ze gebeld worden, want ze kunnen elk gesprek met hun mobiele of vaste toestel aannemen. Zo zijn medewerkers die op pad zijn of vanuit huis werken net zo goed bereikbaar als op kantoor. Daarnaast komen functionaliteiten die vanuit de telefooncentrale traditioneel alleen op de vaste toestellen mogelijk waren ook op de mobiele telefoon beschikbaar. Dit kan variëren van doorschakelprofielen, ‘presence’- informatie en zelfs callcenter-functionaliteiten. Medewerkers zijn met vast-mobiel integratie dus veel beter bereikbaar; dit leidt tot verbeterde klantinteractie en een hogere klanttevredenheid, wat weer een positief effect heeft op de resultaten van uw organisatie.
2. Efficiëntie vergroten
In plaats van het instellen en onderhouden van twee losstaande telefonieoplossingen maakt vast-mobiel integratie één gebruikersprofiel per medewerker mogelijk als ook één leverancier voor de gehele bedrijfstelefonie, met één factuur en één aanspreekpunt. Niet alleen een stuk gemakkelijker, maar ook aanzienlijk efficiënter.
3. Besparen op telefoniekosten
Bij een traditionele telefonieomgeving ontvangt u aparte facturen en specificaties voor de vaste en mobiele telefonie. Dat maakt het lastig één overzicht te krijgen van het telefoongebruik en het maakt het kostenplaatje ondoorzichtig. Dankzij de integratie van vast en mobiel komt alles feitelijk op één abonnement te staan, en worden specificaties en facturen voor beide onderdelen centraal uitgegeven. Dit maakt het analyseren van het belgedrag en het beheren van uw telecomkosten een stuk eenvoudiger. Het zorgt ook voor een kostenbesparing. Door het samenvoegen van vaste en mobiele telefonie is het onderlinge belverkeer afgekocht. De vaste en mobiele gesprekken worden berekend voor tarief van vaste telefonie.
Dit kan aanzienlijke kostenbesparingen opleveren.

Wilt u meer weten of een offerte op maat voor uw organisatie klik op onderstaande botton een vrijblijvend gesprek. 

Neem contact met ons op!