ISDN stopt: VoIP is het alternatief

Laatst bijgewerkt: 25 September 2017 om 15:20 uur

 
 

De tijden dat VoIP (Voice-over-Internet-Protocol)  nog iets ‘nieuws’ was liggen ver achter ons. VoIP is echt volwassen geworden, maakt een stormachtige groei door en staat bovenaan het wensenlijstje van veel organisaties.  Het is een bewezen technische oplossing waarmee hoogwaardige communicatie georganiseerd kan worden. Zowel intern tussen vast en mobiel, als extern tussen vestigingen en met klanten. Maakt uw bedrijf nog gebruik van traditionele telefonie? Dan hebben wij 6 redenen om vandaag nog over te stappen.

1. Voordeliger bellen met VoIP

Een van de belangrijkste voordelen van VoIP is dat u belt via intranet/internet en dus geen dure ISDN/Analoge telefoonlijn meer nodig hebt. Kosten liggen gemiddeld 30% lager  en bellen binnen het bedrijfsnetwerk kan gratis. Of u nu belt met uw collega in het pand, of een collega in het buitenland.

 

2. Meer flexibiliteit

Bij ouderwetse telefooncentrales of telefonie via je internetprovider ben je vaak erg beperkt in de mogelijkheden. De capaciteit van VoIP is onbeperkt. Dat wil zeggen dat u zoveel gelijktijdige gesprekken kunt voeren als u op dat moment nodig heeft. Bij VCS Automatisering kun je veel zaken naar wens instellen en je eigen bereikbaarheid flexibel inregelen. Ook onderweg, waardoor u altijd optimaal blijft!

 

3. Productiviteit van medewerkers

Zonder enige twijfel neemt de productiviteit van uw medewerkers direct toe. Door de betere bereikbaarheid en slimme functies voor het optimale bereikbaarheid. Een slim gebruik van keuze menu’s kan er daadwerkelijk voor zorgen dat medewerkers minder hoeven door te verbinden.

 

4. Schaalbaarheid

VoIP groeit mee met uw onderneming, zonder dat u grote investeringen hoeft te doen. Met telefonie uit de Cloud hoeft u geen telefoon centrale hardware meer aan te schaffen. Het aansluiten van een IP telefoontoestel op internet is voldoende

 

5. Mobileit

Omdat VoIP telefonie gebruik maakt van een bestaande internetverbinding kunnen gebruikers op elke willekeurige locatie een vaste telefoon gebruiken, zonder extra kosten. Ongeacht vanuit welke plek de gebruikers inloggen lijkt het alsof ze vanuit uw eigen kantoor communiceren. Voorwaarde is wel een betrouwbare en snelle internetprovider. Hoe beter de verbinding, hoe meer gelijktijdige gesprekken er gevoerd kunnen worden.

 

6. Meer functionaliteit

Medewerkers zijn snel te voorzien van functies die het werk vergemakkelijken. Dit is per medewerker in te stellen en per maand opzegbaar. Indien gewenst kunnen er koppelingen worden gemaakt met Outlook adresboeken of andere applicaties zoals CRM-, administratie- en ticketsystemen. Intoetsen van het nummer hoeft niet meer: één klik met uw muis is voldoende. 

Eenvoudig toe te voegen:

  • Keuzemenu
  • Receptie module
  • Call Center module
  • HD audio-conferencing

Wilt u vrijblijvend informatie aanvragen of een afspraak maken, neem dan contact op met onze afdeling verkoop via +31(0)85 487 2800 doorkiesnummer 1 of verkoop@vcs.nl